Att missa något

Det är helt sjukt vad sinnestämmningarna i boken påverkar mig. Nu är allt i bottens del av alla bottnarnas delar. Dumbledore är borta. Umbridgetanten regerar med äckel Malfoy. Haha aja. Jag är astrött och borde sovit för sex timmar sen men Jenny och hennes kompisar har hållt mig vaken så nu har jag missat mitt förbannade natttåg. Fan. När kommer jag somna nu då? Hur ska jag ginna och palla göra morgondagens planer med få sömntimmar i bagaget? Fan. Och sen ska jag ju vända tillbaka dygnet till på lördag... Är detta ett i-landsproblem? Fan jag har ju lov, vrf klaga? Nu ska jag läsa tills Harry blir glad, hihi, och sen ska jag vila huvudet på kudden några timmar med SLUTNA ögon.
Sandra

"Vågrytmen, som finns under natten med olika sömnstadier, finns också dagtid. Det är normalt att få en "attack" av trötthet ena stunden, för att en halvtimme senare bli pigg. Det sammanfaller med vågrytmen. Två vågtoppar är 60-90 minuter från varandra. Detta kallas ibland sömntåg. På kvällen när man känner att ett sömntåg kommer kan man passa på att hoppa på. Efter en halvtimme har man missat det! Har man insomningssvårigheter är det värt att träna på att kunna utnyttja dessa tåg."

Var tog mina andra sömntåg vägen? 60-90 minuter står det ju...
Källa: http://www.sinnet.nu/halsa/sjalvhjalp/soemnskola/om-soemn-och-soemnrubbningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0