Got ya!

Mamma kom till mig idag och bad mig läsa tre ord på en liten vit papperslapp. De här orden stod i storleksordning (inte innebörden utan antalet bokstäver) med det minsta längst upp på pappret och de andra två under. Hon bad mig läsa orden. Det översta först, sedan det mittersta och till sist det understa. DEtta var en kluring. Eller inte en kluring. Eller kanske. Ingen big deal, MEN; jag gick på den. Sådant gör mig lika frustrerad varje gång, som när jag inte lyckades klura ut mammas julklappsrim(eller hennes gåta som var gaaanska övergripande). Vil bara testa om ngn annan går på det. Dela med mig lite av frustrationen. Alltis roligt att lura ngn annan. Om detta ens räknas iom ramen att bli lurad. Hur som helst; Läs detta:

Rotmos
Potatismos
Plåttermos





Gjorde ni som jag och uttalade det sista plåtter-mos? Irriterande va? Jag menar, vad är det? Finns väl inget under det namnet. Inte vad jag har hört talas om.
Det ska hur som helst uttalas Plåt-termos. Gr. Plåtter låter så "Got ya".
Hej.
Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0