Att prata i nattmössan

Sitter i skrivandes stund med en värdefull paus från Bokanalysen av den knepiga och oldfashionspråk boken Candide. En fredag, supertrött, hemma, kanarkar socker i olika former för att kunna hålla ögonen vakna, cup imorgon med en halvbra laddning och en dålig träning i ryggen....Puh! Skönt att bara rensa, få klaga lite!
Så ja, jag plågas men bra musik fyller mina öron och det är ganska mysigt ändå, analysen går förvånadsvärt bra, kanske inte fixaar alla kriterier, har inte hunnit med ordinära "skriva ned vad kriterierna betyder med andra ord, gånger hundra för att verkligen förstå dem". Så nu är jag lite osäker...men det blir nog bra, orkar inte bry mig, sänka kraven vare va? Jobabr starkt på det. Tufft, men skönt.
Nog med plugg, tråkigt och tjatigt. Var ju trots allt paus från det.

Nyss: Far min kom hem från en företagsfest och har på sig en barntröja i vuxenstorlek i vit färg med en svart panter med gula, genomträngande ögon som upptar större delen av tröjans framsida.

Hans ordval blev; INGEN sa att jag var snygg idag...onstigt va? *posar lite i tröjan*
Jag: Eeeh..happ!

Hahaha asså för det första går han runt och tror att folk ska säga att han är snygg i femtioårsåldern, haha lite kul...lever i sin drömvärld, men det är kul! Barnasinne.
För det andra, hur i hela helevetet tror han att ngn ska säga att den är snygg? Visst, hans ser ungdomlig ut men långt ifrån trakterna av snygghet.

Neh nu börjar det svida i ögonen. Ska avsluta plugget. Bit ihop nu. En vecka kvar! Jullovet är såå efterlängtat. Ska bara träna och ligga i min säng med Harry Potter-böckerna och umgås med familj och vänner! Åhh!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0