Årets höjpunkt

Börjar väl med ett; God Jul! Hoppas alla får en kanondag! Jag ska tillbringa dagen hemma med min familj. Bara titta på tv och spela spel och äta. Äta massor. Godis och potatis och korv och köttebulllar och ägg och lax och skagen och rostbiff och julmust och laktriskulor och mm! Dessa dagar på året får man äta hur mycket som helst. Inte en tanke ska ägnas åt kaloriintaget. Skönt!

Har ni tänkt på hur mkt bra saker det vistas på tv? Kikade lite på Pippi på rymmen imorse, så himla mysigt! Vill man kan man sitta klistrad framför rutan dagarna i ända, finna alltid ngt roligt att vila ögonen på. Så jag kommer nog ligga i soffan en hel del de här dagarna... som vanligt.
För nu är snart HP4-boke utläst, har ce 30 sidor kvar :( så måste titta tv för att inte bli galen, hatar att inte få läsa vidare när det är så spänande. Läser så långsamt och sällan som möjligt för att dra ut på det, haha, för kommer inte få femte boken förän...ngn gång.

Såg att Emma har varit i farten ordentligt, själv hade jag så mkt att göra igår att datorn inte ens hann bli påslagen. Var först ivåg och handlade julklappar och saker till huset i Kungens kurva. Blev första gången jag övningskörde på en motorväg. Roligt att få trycka ordentligt på gasen! :D
Sedan for vi hem och ägnade kvällen åt att packa upp allt (nya madrasser och överkast och prydnader och sånt) och städa samt slå in klapparna och göra rim. Snöret tog slut å mina klappar blev utan snöre. Kanske är larvigt; men klapparna blir inte lika fina utan snöre så blev nästan lite ledsen i ögat när man såg  hur kalt det såg ut under granen. Alla vill ju att julafton ska vara perfekt. Är oerhört förkyld nu så kan knappt känna dofter och smaker, jättesorgligt. Hur ska man kunna få julkänsla om man inte kan känna doften av julgranen och de hemmagjorda köttebullarna? Uscha...

Doften av mitt nystädade rum känner jag inte heller. Städade i kanske fyra timmar igår då jag rensade ut saker och städade det riktigt grundligt. Alla som varit här hemma vet hur litet det är. Använde sådan där trasor som ska vara bra, först tog jag bort allt dam för att sedan skrubba bort minsta fläck. Skrubbade varenda vrå av rummet, allt från sängstommen till listerna i golv och tak till element och fönsterkarma till speglar och vägguttag till de vanliga städområdena såsom hyllor och skåp. Känns jättefräscht nu!

Och nu börjar det här inlägget bli långt och ointressant. Blir så mkt att sriva om man "halkar efter". Och min sjuka hjärna gör att jag inte komemr ngn vart utan bara tuggar.
Hejdå.
God Jul! :D
Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0