fortsattningen;

Men innan jag fortsatter sa har jag tva saker som jag maste latta fran mitt hjarta;

1. Bli alltid sa full i skratt nar jag skriver mitt och Emmas losen! HAHA
2. Har ni sett att det finns ett DESPERATE HOUSEWIFES spel? Haha, kanske kul...men att springa runt i en sims varld och leta skvaller...Ja, vrf inte? INte sa dyrt sa kanske sommarens sysselsattning under regniga dagar?

Okej, dagen! Var var jag? Gubben med huset och det dara. Juste, en underbar dag. Da himlen spruckit upp sa tog vi en promenad pa stranden och tog lite bilder. Bland annat en pa vara fotavtryck. Mamma som kom pa den ideen vilket man alltid gjorde forut. Haha! Men men, vad gor man inte for sin mamma? :P Efter att ha gatt en stund satte vi oss vid samma stalle da vi at middag for nagra kvallar sen. Det underbara placet vid havet! Bade jag och jenny tog en coke och en banana split! Thailands bananer assa! Fruktansvart gott! Men lite laskigt i borjan innan man vant sig vid sotman. Anyway, Som vanligt hittade vi en massa fiskar och sant vid stranden, men idag lag varldens baddare dar med coolaste ogonen. Tror inte att vi fottade den, men cool var den! Jag och jenny stoppa lite sand som skydd runt den och skrev R.I.P. HAha, kande sig som ett barn igen. Vagorna hade aven blivit skitstora nu, eller ibland kom det en dros med stora och krafiga vagor och sedan blev det helt lugnt  innan det kom ett par kraftiga vagor igen. Men fyfaan vad kul det ar att bada bland hoga vagor. Dock lite laskigt och vi fick mkt besok av fiskar och annat levande som inte orkade sta emot vagornas kratf. Bland annat sag bade jag och jenny en pinne i en vag, eller det var dock ingen pinne for helt plotslig, nar vagen var som storst, innan den skulle valta rorde sig pinne och bade jag och jenny kande igen formen pa fisken som den Nemos mammas mordare har. Vet ni vilken fisk jag menar. Motsvarar typ den svenska gaddan. Nar vi sedan berattade det har for mamma och pappa, vi blev ju saklart skitskraja aven da den var liten men den ar ju sa laskig och det kan ju finnas flera, och de sa att det finns gott av dem har vid bangtao bay. Eller det var i alla fall vad de hort av ngn fiskare som brukade fiska sadana fiskar, har glomt namnet pa dem.Sa det var helt underbart vid stranden idag! Vi var aven nere nar solen skulle ga ner, men man sag inte sa mkt av det roda klotet som forsvann bakom horisonten pga molnen. Men av det lilla horn vi sag av solen sa verkar det asbalt med en thailndsk solnedgang. Solen blir verkligen ROD! Men aven da vi inte sag solen sa blev himlen skitvacker! Alltsa; vackert vader imorogn om det dar med att fina solnedgangar ger vackert vader dagen efter stammer.  Vi hade aven skit mysigt ed stunder vi var vid poolen, inte det vanliga sega tempot. Visst var det liugnt, men jag vet inte! Stammningen var annorlunda! Perfekt!  Jag och Mamma tankte ta en frukttallrik som lunch idag vid poolbaren men som vanligt blev var bestallning misstolkad sa vi fick en drink som var gjord av melon, annans, juice, is och salt(Det var vad jag sag att de stoppade i!)! Sa vi blev lite besvikna nar vi inte fick var frascha frukt. Men vi angrade oss snabbt , for den drinken var laskigt god! Och aven nyttig for den delen! En sadan kan min mage vanta sig imorogn med! (Idag*, klockan ar kvart over tolv just nu). Sa det kanske var stamningen och allt underbart vi fatt uppleva idag som gjorde dagen perfekt! Fast ett minus for huvudvarken och att vi inte fatt traffa alla underbara hundar har. Vet inte om jag namnt dem men det finns ganska manga hundar just har. En familj som bor langs stranbde har 23 (!!!!!!) urgulliga hundar. Alskar o vara dar dar man blir omringade av gosiga hundar!  Men aven bland restaurangerna och sa finns det nagra hundar. En hund som nastan varje kvall foljer oss som aven alltid ar super glad, var typ overglad idag och viftade pa svansen och ylade och sjong och busade som bara den! Haha, vill ta med dom hem!! Sedan finns det tva andra hundar som brukar vara med Bolt (haha, vi har dopt den) tva tikar. En lite taxliknade hund fast storre som nog ar ganska gammal men som ar jatte mysig och glad den med. Sen finns det aven en svart fackig smal tik som ocksa ar snall. Fast lite crazy. Forsta gangen vi traffade den borjade den plotsligt jaga alla moppar som korde forbi. Den bokstvligen kastade sig over mopparna sa flera ganger holl det pa att ga riktigt illa for bade hund och mannikosrna som satt pa mopparna.  Men forutom Bolt sa ar favorithundarna tva urgulliga hundar som brukar halla till vid stranden. Det gulligaste paret jag sett. En ganska liten tik som ser ut som en valp. HUr gosig och givmild som helst men aven busig som in i helevete. Haha. Med den brukar aven en vacker och skitrolig hane gara sallskap. Sa de tva ar som sma busfron som smyger in pa hotellomraden fastan de vet att de bara blir ivag jagade och sa! Haha och sa jagar de smakrabborna pa stranden. Och apropa att jaga smakrabbor, nar mamma och pappa en eftermiddag skulle ner till stranden hade de stott pa hotellets kattunge (SKITSOT, har nog namnt den innan) faktandes med en jatte stor krabba. Det slutade med att krabban jagade ivag kattungen. Haha, hade garna velat se det! Haha, Anyway, aven da sakert manga av hundarna har loppor och kanske inte har agaresa ar de de gladasteoch karvanligaste hundarnba jag mott. Alltid glada och gosiga! Och thailandarna ar ju valdigt djurvanliga sa inga hundar behover nog svalta dar. Vill ta med alla 28 hundarna hem! 29 menar jag! Schafervalpen ocksa! eller 30! Den lilla valpen pa marknaden ocksa, elelr 31, den stora vita hunden ocksa. Undrar om den lille klarade sig. Hoppas verkligen det! Stackars hund! Anyway, det har blev ett langt inlagg. Och ska nog proppa i mig ett par alvedoner och krypa i sang. Ska nog till Patong och shoppa lite imorogn och eventuellt aka till en o utanfor Bangtao Beach med longtail boat och snorkla! Vi har inte gjort det sen vi kom hit och att snorkla hor ju till! Helt underbart coolt!
Vill hinna gora lite annat for de minutrarn jag kopt! Jenny sa ngt om vad som hant Edie i dhw...ska in pa olivia bergmans blogg nu och lasa kommentarerna or dar star det tydligen vad som hant!! Aaah, bara hon inte dor!
Hoppas ni har det underbart dar hemma och far en mysig fredagskvall och en helg med mkt sommarvarme, som jag hort ska lagga sig over Sverige! bara den stannar tills vi kommer hem! :) Juste, ar det tillrackligt varmt dar hemma for att ga utan leggins och i shorts, klanning eller kjol?
Godnatt
Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0