Emma gor min dag!

Sitter just nu och chattar med Emma for forsta gangen sedan vi kom hit! Har inte vaxlat ett anda ord med henne, varken pa facobook lller msn! Faan vad jag har langtat efter det hara! Men men....eller juste, pa bloggen bara! :P
Hursomhelst, var en trist dag idag. Typ andra dagen det regnade, fast idag regnade det och var muleet hea dagen sa ingen sol blev det for mig. Tog ett snabbt dopp,dar jag inte ens doppade haret,efter jag hade varit och gymmat med pappa och syster. Glomde namna att jag och pappa tog en springtur pa stranden igar. Och det var ett av det VARSTA jag gjort. Minns inte att det var sa jobbigt forra gangen vi var  Thailand och jag sprang. Men nu vr klockan runt fyra eller fem, fast det var ganska disigt, sa ingen brannade solvar det inte, men det ar ju sa extremt fuktigt har och vinden fran havet svalkar ju inte! Trots att jag sprang i bikini och inte mer an knappa 15 min at ena hallet for att sedan vanda och springa samma stracka tillbaka, sa var jag vungen att stanna efter ungefar 75 procent ocg ga i raskt tempo och fa ner andningen och fa in lite syra. Man blir heltsvimfardig nar svetten bara bokstavligen tallat rinner ifran en. Man ar blotare an da man badar! Plus att man inte far i sag ngn syre.  Men fortsatteefter ett tag sista biten. MEn sen nar man aterhamtat sig vilket gar ganska fort sa har man massa energi. Det kanns lite surt att man inte kan ge garnet nu nar man vilat sa manga dagar och har hur mkt energi som helst. Och maste forsoka fa battre kondis. Och att lopa pa bandet i gymmet ar ett av det trakigaste som finns. Haller pa att spy efter bara ngn minut. Man sringer och ser pa samma sak hela tiden vilket ar sin egna spegelbild. FYFAAN! Men men, korde idag i dryga halvtimmet lite fys pa gymmet. Och det gick dock bra! Sa hej traningsvarken som formodligen kommer halsa pa min kropp imorogn ! :P
Som sagt avr det ju daligt vader idag, sa lag inne och laste i arn. Gar extremt segt da man maste lasa om allt tre ganger innan man fattar nagorlunda mkt. Mend en blir battre, fast da aven svarare att lasa. Blir aven mer stresad for varje minut som gar over landuppgiften. Har har jag en hel dag inomhus dar jag kna komma en bra bit pa det dar sabla arbetet och sa ligger jag och laser en bok som jag har all tid i varlden till att lasa under sommarlovet.
Anyway, vi tog idag taxi till en liten marknad som faktiskt var skitbra! Hittade en vaska, ngt kladesplagg och som vanligt sa kopte jag en massa smycken. Kanske runt sju atta orhangen...Tror jag kopte fem for 12,5 svenska kronor. ACKLIGT BILLIGT!!! Vi testade aven en thailandsk bananpannkaka vid matstanden som vi blivit tipsade om. Jag ar inte sa fortjust i varm banan sa det var ingen hit for mig, men den utan banan med chokladsas och vaniljsas over!! Aaaah, smalter.
Vi tog aven en svang in i en thailansk matbutik. Typ som coop eller ica i sverige. Dar kopte vi skitmkt grejer som gick pa bara 250 svenska kronor. Det var bland annat 10 sma laskburkar, en massa ol och tio liter vatten, nio pake nudlar, smink, kramer, godis och jaaa. lite sant!
Nej, ar sjukt trott! Om jag ska orka upp till frukosten ar det nog bast att avrunda har! Hoopas att densuperduper gulliga kattungen som bor pa hotellet aven ar vid frukosten imorogn. Sa sjukt gullig. Stod och holl den en bra stund. Som oliver da vi fick honom, kanske ngn vecka aldre! VILL HA VILL HA!!
Nej, godnatt nu!
Sandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0