ANTLIGEN!

Antligen befinner jag mig i underbara Thailand! Ar helt slut nu. Vi borjade var resa igar (sondag) med att ta ett plan fran arlanda utan mellanlandningar. Juste, hade extremt brattom igar sa hann inte skriva ngt pa bloggen innan jag stack! Anyway, det var faktiskt helt okej att flyga! Akte med varsta flygplanet om man jamfor med forra gangen! Vi hade na,ligen en egen liten skarm pa stolsryggen framfor dar man kunde spela spel, lyssna pa musik och mkt och sant for bara sjuttio kr! Bra va? :P Sov typ bara en och en halv timme av de elva timar vi tillbringadepa planet vilket betyder att det ar den anda somn jag fatt inatt. Men tack och lov sa ligger Thailand fem timmar fore sa nu far jag snart ga och lagga mig; Alltsa ar klockan just nu 21:24 och vi har redan atit. Ganska tidigt men vi ar sa extrem slutkorda sa det blir en tidig natt ikvall. Skont anda att fa komma upp i tid. Kanske jag kan vara uppe redan vid sju nar gymmet oppnar? ...eller inte. Pallar jag inte. Ofta man oppnar det sa tidigt for vem fan gar och gymmar klockan sju pa morgonen pa sin semester?Hursomhelst, back till planet ch resan. Eftersom att man sitter rakt upp och ner i elva timmar sa hann jag gora en hel del. Lite plugg och, tva maltider,  filmer, musik och sant. Mysigt men fyfaan vad trangt och blaa det ar. Och benen svullnar som jag vet inte vad och man far ont i rumpan sa att man inte kna ga normalt pa timmar efter:P Men men, hor till resan tycker jag. Nu nar vi kom hit vid fyra elelr fe, tiden var det mulet ochtrakigt pa himlen. Men trots det sa ar det runt trettio grader. Lite under det. Men det ligger ju en fukt nastan lika tjock som dimma har som gor att mitt har lockar ihop sig ordentligt och att man inte fryser ett endaste dugg. HAARLIGT! Har saknat kanslan over att inte behova frysa eller ens tanka pa kyla!Och vattent i poolen och i havet ha ungefar samma temperatur som luften. Man badar alltsa tills man trottnar, inte for att man fryser! I LOVE! Och hotellet! WOW! Eller rummet. Assa, jamfort med vad vi bode i forut sa ar det varsta paradiset!! Stora ytor och tva olika rum! Men poolen och den grona tradgarden saknar jag! Poolen var enorm pa det andra hotellet. Men det har funkar ypperligt bra anda! Hotellet ligger precis vid Bangtaos beach. Hur underbart som heslt. En underbar strand men dock haade det varit lite stormigt det senaste dygnet sa det sag lite ofracht ut nu nar vi kom. Och allt ser mkt trakigare och kallare nr inte solen far vara med. Men det blir kanon! Men dock ar omradet liteode. Det visste vi ju innan och vi tycker ju attt det ar skont men det ar verkligen FOLKTOMT nu, speciellt nu nar det ar lagsasong. Men det kostar inte mkt att ta taxi eller tuk-tuk till patong eller karon dar det hander lite mer saker. och dar det finns mer shopping. fanns typ inga affarer alls har. bara skraddare ochsuper market. sa jag och Jenny shoppade massa harspannen och sant som finns i dom. Haha, kom hem med drygt tio olika prylar for ugefar 100 svenska kronor. Pa H&M hade man bara fatt tva av de sakerna for samma pris. Hoppas att vi snart drar ivag till ngt shoppincentrum. Kliar i fingrarna nar man ser de laga priserna. men ska ga och sy upp min balklammimh snarti alla fll. Omdet ar daligt vader imrogon kanske jag kan ga och kolla pa modeller. Vilket det sakert kommer att vara. Vadret ser inte sa lovande ut. Blixt och sporegn varje dag. jiippie. Men men, alltid skont att fa komma bort och fa shoppa billigt och relaxa. Men kommer vara lika vit som en snoflinga nar jag kommer hem. Nej, nu vill jag hinna gora lite annat ocksa. Det kostar skitmmkt och sitta vid datorn. Eller kanske, 500 bath for fem timmar  vilket ar typ 125 kr. Rena rama ranet,. typ, eller i alla fall nar man ar van vid att det inte kostar ngt. Hur som helst, sag att de gatt vidare till final i volleyboll! Faan vad haarligt!! :D Duktiga ni ar flickor. Om jag hinner vara med sa ska jag ut och trna varja dag nu :) vilket vetyder att jag sakerrt inte kommr gora det...kommer bli lite knepigt att fa med mi  familjen. Men men , hoppas pa nagra matcher med dem :) Och juste, har ju inte de tre sissta bokstaverna i alfabetet har plus att tangentbordet ar helt fuckat, thai tecken over allt sa det blir nog mkt fel men hoppas ni lyckas luska ut vaad det ska sta i alla fall!  OOj, sa nu att det finna webcameror har! Kul! Om jag nu hittar msn pa de har cp datorerna. Trorinte att det finns tyvarr! Men facabook finns sa man kn ju horas dar kanske? eller alla som har msn.Eller aja, ska leta vidare efer msn. Ha det bast dar hemme i kala sverige! Pussar och tuuusen kramar!
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0