Långfredag!

Jag kom på att jag kanske ska berätta lite om min långfredag också.
Dagen började med lite solande på tomten eftersom det var ett fantastiskt väder. Vid 12 åkte vi till Tyresö där kusinerna bor, där vi skulle tillbringa dagen tillsammans med släkten.
När vi kom dit fick vi drink och tilltugg. Medan de vuxna satt och pratade och så körde vi barn kubb vilket jag tycker är väldigt roligt, tyvärr gick det inte så bra för mig men, men.
Vi har som en tradition varje långfredag att vi äter massor med räkmackor med majonäs, ägg, sallad och MASSOR räkor förstås, så det gjorde jag med en god aptit. MAn blir ganska mätt efter ett tag med all majonäs och så men det är riktigt gott.
Efter maten var det dags leta påskägg, jag kanske är lite för gammal för påskägg men man tackar ju aldrig nej till godis:p. Kvällen avslutades riktigt mysigt, jag och kusinerna satt i deras nya växthus och spelade kort och åt godis. Alltså inte ett sånt växthus med blommor och sånt i utan det var ett växthus med möbler och så. Runt nio åkte vi hem och nu sitter jag här i soffan och tjockar mig med resterna av påskägget.
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0