Usch!!

Glömde lägga in en bild på min hund som kommer här; Gissa vad han gnager på? uuuh, ryser så fort jag tänker på det! Det är ett rådjurs ben, eller klöver och en bit av benet. Jesper och Jacobs hund Morris fick en asstooor älgklöööv, vägde faan flera kilon. Och den gick han runt och bar på i evigheter i skogen :S Har lite svårt att förstå vrf man gör sig det besväret att bära på en skittung äcklig älgklöver, även då det kan vara gott... Hur som helst så hade vi varit upp i skogen och lagt blodspår vilket man gör genom att dra en älgklöver eller rådjursklöver eller ngt annat på marken en sträcka. Tror min hund gick ungefär 100 meter, inte så långt kanske men alltid en början! Och han var Skitduktig! Långsamt gick det men vad jag var stolt över de lilla hårbollen som nog var ännu stoltare när vi återvände. Då sprang han runt med de andra hundarna och släppte inte sin rådjursklöver även då de fanns andra hundar och LÖPTIKAR! I vanliga fall är han som en svans efter dom och det går knappt att få ngn kontakt med honom, men igår la han ingen notis om dom! OMG, vad stolt jag var! :D Hursomhelst, back to blodspåret, Man sprutar även blof från t.ex. rådjur längs spåret och i slutet av ligger  klövern! Låter äcklig och det är ganska äckligt, men otroligt roligt för hundarna och det ger extremt bra stimulans! Och dom tycker att det är såå roligt! :D Juste, ska kanske tillägga att klövrarna återanvänds hela tiden så man går inte och köper nya varje gång! Usch vad äcklig och framförallt ONÖDIGT! Men här är den lille stolte:


Usch, Usch, Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0