Natti Natti

Äntligen kan jag krypa ner i sängen tidigt, somnade inte förän tre igår! :S Korkat, jag vet men kunde inte somna...Hursomhelst, skrev precis klart min redovisning av boken imorgon. Shiiet, visste inte vad jag skulle skriva. Har nog aldrig gjort ngt simplare arbete...menmen, läste ju boken runt sportlovet så var ett tag sedan. Bytte nämligen från Guldkompassen eftersom att jag hade glömt bort det mesta till Brisingr, men hinner aldrig läsa ut den. Det är inte trevligt att stressläsa för den delen heller. Så blev en riktig match för hjärnan nyss när jag skulle komma ihåg allt från Guldkompassen och skilja händelserna där i från de andra böckerna. Btw, serien rekomenderar jag strarkt, om man inte har ngt sorts forbi för fantasy!  kan ha svårt för det ibland men klarar av Gulkompassen-serien, Eragon-serien och Harry Potter-serien. Men det är kanske för att författarna är extremt duktiga om man jämför med alla andra halvbra böcker. Hursomhelst, bokmal som jag känner mig just i nuläget (var a long time ago since I slukade så här många böcker) så ska jag läsa en timme eller två i Brisingr! Skitbra, men lite kepigt språk som t.ex betungande förpliktelser...och det är ändå en ganska simpel kombination. Jaja, fattar väl större delen av innehållet. See ya / Sandra


Tredje boken i Eragon-serien, ngn som sett filmen kanske?


Haha, mästerfotografen Julia som varit framme igen ;) Sötaste på Ludde!


Och här var hon också och fångade ett ögonblick! :)


Ett smakprov från middagen hos Jossan, Självklart Julia som varit framme igen! ;) A mi me gusta mucho!

Kommentarer
Postat av: Julia

Filmen är as-super-duper-mega-sämst :o

i alla fall om man har läst boken ..

2009-04-15 @ 14:54:23
URL: http://tresfresas.blogg.se/
Postat av: Sandra

vilken film? eragon eller gulkompassen?

brukar ju vara så att filmerna suger om man läst boken ;)

2009-04-15 @ 15:44:17
URL: http://systrarnarebecka.blogg.se/
Postat av: Julia

eragon .. guldkompassen är inte så dålig tycker jag

2009-04-15 @ 23:30:25
URL: http://tresfresas.blogg.se/
Postat av: Sandra

aa okej, har typ inte sett hela, kommer inte ihåg så mkt, men den är säkert inte så bra! :P

2009-04-16 @ 16:01:44
URL: http://systrarnarebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0