FY HELL VAD SCARY!!

ÅÅh,kom precis hem från värsta mardröms kvällen typ. Åååh, fyfaan, ryser när jag tänker på det.Klockan var strax innan ett när jag och Emma ställde oss för att ta på oss dunjackor och mjukisbyxor och andra varma kläder samt låsa upp mopparna utanför gårn. Det var helt steeendött. Och självklart så kommer det en svartbil och kör in och runt den där lilla rondellen vid vallen, alltså brevid gårn precis, inte den rondellen vid stora vägen. De körde i snigelfart och glodde som in i helvete. Uuuh. Sedan svängde de in mot grinden till vallen så att de försvann bakom det röda info huset. Då tänkte jag inte så mkt mer på det. Hade tänkt åka upp vid ramperna så att de inte såg att vi drog för att vara på den säkra sidan liksom. Då skulle Emma tagit vägen via Knalleborg och åka in där på småvägarna och så. Hursomhelst så körde bilen ut när vi var nästan klara och ställde sig i den där rondellen med näsan mot rondellen i stora vägen och tittade mot oss. Sedankom det en drös med ungdomar som säkert skulle med ettbussen som trampade över rondellen i storavägen, alltså ståltutten. Varvid jag och Emma tittar åt det hållet, alltså även åt den svart bilens riktning och helt plötsligt ser vi hur ngt blinkar till innifrån bilen! FATTA HUR RÄDD JAG BLEV! Dom satt där inne och TOG KORT på oss. :S Fyfaan vad rädd jag blev. Då hann jag precis säga ngt som "Emma såg du?" innan dom tog kort igen. Och då trodde jag ärligt att jag skulle kissa på mig. Kände mig så äckligt trängd i det där hörnet. Vi hade precis blivit klara med allt och väntade bara på att den svart bilden skulle ge sig av. Men efter att de tagit korten började de åka sådär äckligt långsamt igen, ut i tutt-rondellen och sedan tillbaka. Och när de börjat den lilla resan kastade vi oss på mopparna och startade dom som var extremt svåra att få igong eftersom att det var typ två minus grader. Och när bilen såg att vi hoppat på mopparna kom den körandes emot oss. Först tänkte vi åka längs vallen men eftersom att de inte hade kommit så pass långt än att de valt väg så hade vi längre väg till vallen än vad dom hade. Så vi gasade gärnet längs ramperna och upp mot Satoil. Korsade Statoil varvis jag kör sist och vänder och tittar tillbaka och ser att de har vänt. När vi valde väg först och körde mot ramperna tog de också den vägen men de hann inte ifatt oss och var drf tvungna och köra runt. Och när jag vände på huvudet ngnstans där vid Satoil såg ag att de nästan var cid tuttrondellen i ett betydligt snabbare tempo. Så med gasen i botten körde vi upp för Statoil backen och in till första höger och sedan gjorde vi ngn sväng till där vi stannade och försäkrade oss om att ingen följt oss. Efter det ringde jag pappa och var sååå skittnära på att börja gråta. HAHA, menmen, var så jäävla rädd. För vad hade vi för chans mot en bil liksom? hursomhelst, ringde pappa och berättade vad som hänt och han sa att han kunde komma och hämta. Så vi körde längs småvägar vi Knalleborg och Ekebyhovskolan hem till Emma. Där vi ställde mopparna och skiljdes åt. Så nu står min moppe uppe hos Emma och jag sitter här hemma och skakar lite lätt och tinar. Kanske inte låter speciellt läskigtmen fyfaan alltså. Och även tidigare på kvällen hade en Svart BMW kört runt på Ekerö och när vi satt på ramperna körde den runt den där vallen rondellen, alltså inte tutt-rondellen, och slirade och hade sig som in i helvete.Personerna i den bilen visade sig vara ganska gamla, hade utländskt registrerings skylt + att de pratde ett annat språk. Så usch, säkert några polacker som inte hade ngt för sig en lördagkväll. Och pappa berättae också att det hade varit livat hemma hos mig. Och vem faan åker hit? När han kom för att hämta mig hade en soptunna varit vält, men sedan när vi kom tillbaka var allt som det skulle. Säkert ngn som fixat det då men det är säkert folk som åker runt och snor saker och vandaliserar. Man varnar ju för det nu. Alla saker, moppar, cyklar, utemöbler och sånt komme ju fram nu såhär på vår kanten så inte konstigt att saker blir snodda nu. Från och med nu kommer jag nog inte åka moppe hem på kvällarna om det inte skulle vara så att jag kna sljutsa ngn så att vi kan åka i skogen. Läskigt och åka där själv :P Anyway, kvällen var ganska lugn men mysig. Drog inte ut förän halv tio. Lirade lite fotboll på gårn och så. Hände en cpgrej som jag bara vill glömma och göra om..gr. Nej, ska hoppa i sängen nu och kanske läsa eller ngt, kanske titta på film på datorn eller vara inne på datorn.  Och juste, om någon vet vem den där bilen ägs av eller vilka det var så får ni gärna säga till. Tror nog inte att det var seriöst, kanske bara skojade, men ändå, kul och veta vilka som skulle göra ngt sådant. Bilden var i alla fall svart, kanske tonade bakrutor. Och den såg lite ut som en sådan där Volvo fast nästan mindre. Den va ingen combi, om det nu menas att bagage utrymmet har tak. Den gick liksom ner där bak som på bilden. Bilen avr ganska lik den här bilen. Den hade även en gultext uppe på framrutan vilket både jag och Emma kände igen extreeemt mkt! Så ngn Ekeröbil är det nog. Men om ngn vet vem det är liksom, just let us know, please! :)

Här är bilen:

Alltså inte den, men den hade typ samma modell.

Hoppas ni sover gott. Blev ett skiiitlångt inlägg. / Sandra

Kommentarer
Postat av: jenny

här gör man en big deal av det här sandra ;) fast äöskar dig ändå syster

2009-04-24 @ 23:28:52
URL: http://thelifeofbolch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0